Wednesday 30 November 2011

بیسکوییت مغزی دوبله با کرم قهوه

نشسته بودم حوصله سر رفته شدید. حال غذا درست کردن نبود 
جاتون خالی همبرگر زده بودم تو رگ و حسابی خوش به حال شکمم شده بود.
ولی بد جوری هوس شیرینی کرده بودم :)
این شیرینی ها رو یک بار دیگه درست کرده بودم ولی اینجا ننوشه بودم.
هیچ شکی نموند که باید دوباره درست کنم    


مواد لازم:
بادام ۱۰۰ گرم
فندوق ۱۰۰ گرم  (شما میتونید فقط از یکیش استفاده کنید، ولی مقدارش رو دو برابر کنید.)
شکر ۳۰۰ گرم
تخم مرغ (فقط سفیده)۴ عدد
پودر وانیل ۱ قاشق چای خوری 

مواد داخلی بیسکوییت:
ارد ۱ قاشق غذا خوری
قهوه غلیظ ۸ قاشق غذا خوری 
کره نرم ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۳ قاشق غذا خوری 

طرز تهیه:
فر رو روشن میکنیم و روی  ۱۷۵ درجه سانتیگراد میگذاریم گرم بشه 
بادام ها و فندوق ها رو آسیاب میکنیم 


طوری که تقریبا درشت خورد بشن 

 و بعد با شکر و پودر وانیل مخلوط میکنیم 

سفیده ها رو از زرده ها جدا میکنیم و...


سفیده ها رو حسابی با همزن برقی میزنیم تا خوب سفت بشه ....


بطوری که وقتی کاسه رو بر میگردونیم سفیده ها نریزن 


 حالا بادوم ها رو با سفیدها مخلوط کرده و....


خیلی آرام هم میزنیم 


و انها رو با کمک یک قاشق چای خوری روی کاغذ شیرینی روی سینی فر قرار میدیم 


و به مدت ۱۰ دقیقه تو ی فر میپزیم 
حالا میریم سراغ  کرم وسط بیسکوییت ها 
یک قاشق ارد رو با قهوه سرد مخلوط میکنیم و حسابی هم میزنیم  


و روی اجاق میگذاریم و در حالیکه مرتب هم میزنیم میگذاریم غلیظ بشه 


و از روی اجاق کنار میکشیم تا کامی سرد بشه و یک زرده تخم مرغ به اون اضافه میکنیم 

و هم میزنیم 
حالا کره نرم شده رو با ۳ قاشق شکر با همزن میزنیم 


تا خوب مخلوط بشه 


و مواد قهوه رو کم کم به اون اضافه میکنیم 


تا اینکه تبدیل به کرم بشه 


بیسکوییت ها رو از توی فر در آورده و میگذاریم سرد بشه 


و داخلش رو به کرم پر میکنیم


این هم از این شیرینی خوش مزه 
این شیرینی ها رو حتما باید توی فریزر نگهداری کنیم به دو دلیل
اول اینکه مواد داخلش نرم نشه و دوم اینکه چون زرده تخم مرغ داره نباید به مدت طولانی بیرون بمونه 
خیالتون هم کاملا راحت باشه این شیرینیها اصلا بوی زوخم تخم مرغ نمیده :)
   

نوش جان 
خیاط باشی 
















1 comment:

  1. سلام
    خیلی ممنون بابت آموزشهای خوبتون
    من تازه با وبلاگتون آشنا شدم
    خیلی عالیه کاراتون
    موفق باشید.
    فاطمه

    ReplyDelete