Tuesday 10 January 2012

مربای هویج

فکر میکردم این مربا رو قبلا پست کردم. روی همین جهت هم یادم رفت از مراحل مختلفش عکس بگیرم ولی این مربا خیلی راحته و حتما هم میدونین که چقدر خوشمزه هم هست
مواد لازم: 
هویج نیم کیلو
لیمو یک عدد 
پرتقال یک عدد
شکر ۶۰۰ گرم 
پودر وانیل ۲ قاشق چای خوری 
برگ ژلاتین ۲ عدد
آب ۲ لیوان 
نمک نصف قاشق چای خوری 


اول نیم کیلو هویج رو شستم و پوستش رو گرفتم و با درجه ریز رنده کردم
یک عدد لیمو و یک عدد پرتقال رو شستم و پوستش رو با دنده ریز رنده کردم 
و به هویج اضافه کردم (مراقب باشد که سفیدی پوست رو رنده نکنید که مربا تلخ میشه)
آب لیمو و آب پرتقال رو هم گرفتم و به هویج اضافه کردم
پودر وانیل، نمک، شکر و آب رو به هویجها اضافه کردم و گذاشتم روی اجاق به مدت ۱۵ دقیقه بجوشه 
برگه ژلاتین رو به مدت ۵ دقیقه توی آب سرد خیس کردم 
بعد برگه های ژلاتین رو با مربا مخلوط کردم 

مربا رو توی شیشه های گرم ریختم و درش رو بستم وقتی خنک شد گذاشتم توی یخچال
نوش جان
خیاط باشی  

   

2 comments:

  1. Va in jorisho nadide bodam gelatin dige bara chi,portegal? Va galal khaleg

    ReplyDelete
  2. doste azize bi nam :) in ham yek noe dige.. shoma dorost kon oashimon nemishi ;)

    ReplyDelete