Tuesday 8 February 2011

راهترین پای یا کیک سیب

امشب بعد از اينكه از كلاس ايتاليايى اومدم (هاها،بله اخه كلاس ايتاليايى ميرم) يكى از دوستان زنگ زد و پرسيد اگر بنده ايشون رو به قهوه دعوت ميكنم. 
از اونجايى كه من هم شديدا هوس قهوه داشتم و تا اندازه اى سر كلاس خسته شده بودم از اينكه اين همه از اين مغز بيچاره كار بكشم و سعى كرده بودم لغتهاى تقريبا سخت رو توش جا بدم، بسيار خوشحال شدم كه دوستى به دادم ميرسه و فكرم رو به چيزهاى ديگه مشغول ميكنه. 
حالا با قهوه چه چيزى اين دوست عزيز و البته خودم رو پزيرايى كنم. 
توى يخچال رو نگاه كردم ديدم از قبرستون هم خلوت تره، فقط چند تا سيب ديدم كه يك پاشون لب گوره. چه بهتر كه به دادشون برسم و به اونها يك اخرت خوشى نسيب كنم. در ضمن بايد زودتر دست بكار بشم 

حالا بقيه داستان رو با عكس ادامه ميديم



 مواد لازم
سيب  ٣ عدد
ارد ٢ دسى ليتر
شكر ٢ دسى ليتر
تخم مرغ ٣ عدد
كره ١٠٠ گرم





طرز تهيه
كف يك ظرف رو كه مناسب براى پاى پختن باشه چرب ميكنيم و كمى نون خشك خورد شده ميريزيم
) اين بخاطر اينكه پاى بعد از پخته شدن راحت خودشو از ظرف ول كنه(
سيب ها رو پوست كنده و تقريبا درشت خورد ميكنيم
تخم مرغ، ارد و شكر رو با هم زن برقى خوب هم مزنيم



مواد خمير رو توى ظرف پاى ميريزيم و سيب هاى خورد شده رو روى خمير قرار ميديم

حالا کره رو بصورت نازک بریده و روی خمیر میچینیم


پاى رو توى فر (اجاق) با حرارت ١٧٥ درجه سانتيگراد به مدت ٢٥-٣٠ دقيقه ميپزيم



اين پاى رو با سوس وانيل و يا بستى نوش جان بفرماييد.



اگر قهوه هم كنارش باشه كه ديگه محشره
نوش جان
خياط باشى

8 comments:

  1. به به من عاشق پای سیبم 100 مدل هم تا حالا درست کردم اینم امتحان میکنم. راستی من از شکمو شما را پیدا کردم

    ReplyDelete
  2. سلام خانم گل. شما لطف دارى. خوشحالم كه ميخاى اين پاى رو
    امتهان كنى. همونطور كه گفتم پختش خيلى راحته و سريع اماده مى شه.
    در ضمن چقدر خوشحالم كردى كه منو "اد" كردى. اميدوارم
    كه بدرد هم بخوريم :-) در ضمن واست ارزوى موفقيت ميكنم در درسهات.

    ReplyDelete
  3. mamnoooooooooonam dooste aziz

    ReplyDelete
  4. salam .
    aval az har chizi behetun tabrik begam baraye ashpazitun .
    dar morede cake sibetan , man an ra be raveshe shoma dorost kardam va rush kare gozashtam amma buoye sokhtegiye kare ra midad .
    momkene jai eshtebah karde basham ?

    baz ham mamnun
    FAR.

    ReplyDelete
  5. salam be shoma FAR aziz. man fekr mikonam tanha dalilesh bayad hararate balaye fer bashe. shoma bayad keik ro dar vasate fer gharar bedin. omidvaram komak karde basham.
    Mamnun az shoma

    ReplyDelete
  6. Salam, mamnoon bekhatere recipe e khoobetoon.man shirini pazi baram rahat nist ama in dastoore sade baes shod man emtehanesh konam.kheili khoob shod,mamnoon .faghat shirinish yekam ziad bood baraye ma , nemidoonam shayad eshtebah rikhtam meghdaresho...dar har soorat kheili sade bood va bazam hatman doorst mikonam.keep up the good work!

    ReplyDelete
  7. Ba salam khedmate shoma,,man ham in keyko dorost kardam fogholade khoshmaze va ali boood ,,albatte meghdari gerdoooye khoord shode va hamchenin meghdare darchin ham be sibhaye khooord shode ezafe karadm,,dar payan az shoam sepasgozaram,,movafagh bashid,,,

    ReplyDelete