Sunday 20 February 2011

نون ايتاليايى چاباتا‏











نون بسيار لذيذ كه طرز پختش هم راحته


 مواد لازم
خميرمايع 



۵۰
گرم
روغن زيتون ١دسى ليتر
ارد يك و نيم ليتر (یک کیلو)
نمك ٢ ق چ  
اب ولرم (٣٧) درجه  نيم ليتر


 طرز تهيه
اب، خمير مايع، نمك و روغن زيتون را باهم مخلوط كرده و ارد را داخل مايع بريزيد و خوب چنگ بزنيد تا يك خمير خوب كه به دست نچسبه به دست بياد
روى خمير دستمال انداخته و بگذاريد به مدت يك ساعت ور بياد


  كمى ارد روى ميز كار ريخته و خمير را روى ميز مقدار كمى چنگ بزنيد و حالا خمير را به ٦ قسمت تقسيم كنيد. 
خميرها رو فرم بديد و روى يك سينى فر كه كاغذ شيرينى گذاشته ايد پهن كرده روش دستمال بندازيد و بگذاريد نيم ساعت ديگه ور بياد 


 در اين فاصله اجاق (فر) را روشن كرده و روى ٢٢٥ درجه سانتيگراد بگذاريد
خميرها رو داخل فر گذاشته به مدت ١٥ دقيقه بپزيد. در لهضه هاى اخر با پنسل روى خميرها رو خيس كنيد تا رنگ بهترى بگيره.





 نوش جان كنيد 
خياط باشى 

13 comments:

  1. wooooooow alie dasteton dard nakone
    on yeki noneton ro dorost kardam dost dashtam merci

    ReplyDelete
  2. راستی مرسی که درشت نوشتید چون دیگه داشتم کور میشدم

    ReplyDelete
  3. هاها... لیلا جون، خوشحالم که دوست داری، باور کن من اصلا نمیدونستم، یک خانومه مهتم واسم پیام داد تازه اون موقع متوجه شدم، ببخشید. آخه من کامپیوتر رو وصل کردم به تلویزیون و همه چی‌ رو درشت میبینم.

    ReplyDelete
  4. خیلی عالی به نظر میاد.......اما من اون پنسل رو نمی دونم چیه!!!!!!!! ببخشیدا

    ReplyDelete
  5. پنسل یا چوتکه. یا با اسپری. همین که بتونی‌ مقدار خیلی‌ کمی‌ آب روی خمیر‌ها بزنی‌. این باعث می‌شه که نونها رنگ بهتری بگیره، همینطور که اینجا میبینی‌

    ReplyDelete
  6. اوکی.....ممنون

    ReplyDelete
  7. سلام من تازه به وبلاگ تون رو دیدم واقعا عالیه هنرمند تمام

    فقط این 1 دی سی روغن زیتون چقد میشه اگه به قاشق بگید ممنون میشم

    ReplyDelete
  8. سلام، خوش امدی. یک دسی‌ لیتر تقریبا ۸ قاشق غذا خوری می‌شه. موفق باشی‌

    ReplyDelete
  9. میسییییی استاد عزیز

    ReplyDelete
  10. ممنون از شما... فکر می‌کنم استاد کلمه بسیار بزرگیه که به من نمیاد :-) ولی متشکر از لطفتون

    ReplyDelete
  11. من کانادا هستم ان خمیر را درست کردم منتظرم بگذارم تو فر چی از اب در بیاد. ممنون

    ReplyDelete
  12. سلام نسیم جان، امیدوارم این نونها رو درست کرده و از اونها لذت برده باشی‌

    ReplyDelete
  13. سلام آقای خیاطباشی . پارسال دوست امسال آشنا . خوشحالم که قدم رنجه میکنین و به سفره ایرانی سر میزنین . من این نون را تا حالا نخوردم و خیلی دوست دارم درست کنم مرسی از آموزش

    ReplyDelete