Wednesday 23 February 2011

شیرنی گره‌ای

اوکی. امشب می‌خوام سر کارتون بذارم. نشسته بودم و تقریبا حالم گرفته بود .
 حالا بگذریم.
 با خودم گفتم هیچ چیزی من رو از یک شیرینی‌ خوشحال تر نمی‌کنه.رفتم توی یخچال رو نگاه کردم. دیدم لوازم شیرینی‌ رو که دارم پس بهتره دست بکار بشم.
یک دفعه به خودم اومدم دیدم من خمیرم رو درست کردم بدون اینکه از مواد لازم عکس بگیرم. ولی‌ از بقیه کارهاش عکس گرفتم.
امیدوارم شما به بزرگواری خودتون ببخشید.
این شیرینی‌ توی سوئد به اسم شیرنی گره‌ای معروفه و با هر چیزی می‌تونه پر بشه، من اینجا با خمیر بادم پر کردم

مواد لازم
کره ۱۵۰ گرم
شیر ۵ دسی‌ لیتر
آرد ۱۴ دسی‌ لیتر
مایه خمیر ۵۰ گرم
شکر ۱ دسی‌ لیتر
نمک ۱ قاشق چ
مواد لازم برای داخل شیرینیها
خمیر بادم ۱۵۰ گرم
پوره سیب ۱ دسی‌ لیتر



شیر رو به درجه ۳۷ درجه گرم کنید و کره، شکر و مایه خمیر رو توی شیر حل 
کنید، آرد رو به مایع‌ اضافه کرده و خوب چنگ بزنید طوری که خمیر به دستتون 
نچسبه

روش دستمال انداخته بگذارید یک ساعت ور بیاد






حالا خمیر بادم رو رنده کنید و با پره سیب مخلوط کنید و کنار بگذارید
حالا گلوله‌های کوچکی از خمیر درست کرده و اونها رو باز کنید


و هر کدوم رو با یک قاشق از خمیر بادم و سیب پر کنید


و جمعشون کنید به شکل زیر و رویشون دستمال کشیده بگذارید به مدت نیم ساعت دیگه ور بیاد


اجاق فر‌ رو روشن کنید با ۲۰۰ درجه سانتیگراد



حالا روی شیرینی‌‌ها رو زرده تخم مرغ بمالید و داخل فر‌ به مدت ۱۵ دقیقه بپزید


فکر می‌کنم خودتون به خودتون آفرین بگید


نوش جان
خیاط باشی‌
.

12 comments:

  1. kheili allie.............
    bayad emtehan konam

    ReplyDelete
  2. salam khanom gol. are hatman emtehan kon vali mesle man yadet nare ke kami vanil ham toye khamiret bezani ;)

    ReplyDelete
  3. به به......چه خوشمزه به نظر میاد.......شاید فردا درست کردم...ممنون

    ReplyDelete
  4. نوش جونت خانم گٔل. امیدوارم خونده باشی‌ نوشته‌ای که گذاشتم توی غذاهای متنوع

    ReplyDelete
  5. Aga khayat bashi manzor az pore sib chye va mishe fagat pore sib ra dar vasate shiriniha gozasht ba tashakore faravan rasti Che khobe ke toye khamiresh ehtyag be tokhme morg nyst

    ReplyDelete
  6. Ba salam ba in megdar chanta shirini mishe va in shirini be nazar myad kheili shirin nabash doroste ? Akhe tedade ardesh kheili hast ba tashakor

    ReplyDelete
  7. Nemidonam shoma age vaght nadashtid be solha gavab bedid bara chi in sayto gozashtid,khob gavab bedid,kelas mizarid,vaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  8. هاهاها. ببخشيد بى نام عزيز. من خداييش كامپيوترم خراب بود. امكانات جواب دادن نداشتم. شما سوالت چى بود حالا؟ :))

    ReplyDelete
  9. Man Said hastam bebakhshid chan vaghti hast ke man soali matrah kardam vali gavab nagereftam

    ReplyDelete
  10. سلام سعيد جان. شرمنده كه سوٌالت رو نديدم. پوره سيب رو اينجا از فروشگاه اماده ميخريم. و من با خمير بادوم مخلوط كردم. شما البته ميتونى فقط از پوره سيب استفاده كنى ولى بنظر من زياد خوشمزه نميشه. موفق باشى.

    ReplyDelete