Thursday 17 February 2011

دلمه کلم


یک غذایی که تقریبا پر کاره ولی‌ به زحمتش می‌‌ارزه


 

مواد لازم 
کلم ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
برنج ۳ دسی‌ لیتر
شیر ۱،۵ دسی‌ لیتر
تخم مرغ ۱ عدد
شیره یا عسل ۱ دسی‌ لیتر
نمک و فلفل به مقدار کافی‌



اجاق (فر‌) را روشن کرده روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می‌گذارید
گوشت را با شیر، تخم مرغ، برنج و نمک و فلفل خوب مخلوط کنید




توی یک قابلمه تقریبا بزرگ آب و نمک ریخته روی اجاق بگذارید تا به جوش بیاید، حالا کلم را که ته اون رو بریدید توی آب گذشته بجوشانید، تا برگ هاش جدا بشه




توی هر برگی یک قاشق از مواد گوشت ریخته و بپیچید.


دلمه‌ها را توی یک ظرف مخصوص فر‌ که کفّ آن را چرب کردین چیده و روی آنها شیره یا عسل ریخته و در اخر کره را هم روی دلمه‌ها ریخته و ظرف را داخل اجاق گذشته و به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه میپزید


من اینجا یک خیار شور (شیرین، با سرکه و شکر) درست کردم و در کنار غذا سرو می‌کنم


من اینجا یک خیار شور (شیرین، با سرکه و شکر) درست کردم و در کنار غذا سرو می‌کنم



نوش جان
خیاط باشی‌

No comments:

Post a Comment