Thursday 27 January 2011

پنیر کرمی (Creme cheese)

مواد لازم:
شیر پر چربی ۲ لیتر
ماست چرب نیم لیتر
ادویه و نمک بستگی به مزاج خود و به مقدار کافی.
من از نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، ترخون و فلفل قرمز استفاده کردم.
طرز تهیه:
شیر و ماست را مخلوط کرده روی اجاق بگذارید تا گرم شود و حرارت ان به حدود ۴۰ درجه برسد. تا زمانی که مایع ببرد.
مواد بریده شده را توی دستمال ریخته و بگذارید به مدت چند ساعت چکیده شود.
(من از فیلتر قهوه استفاده کردم و مواد را داخل یخچال تا صبح گذاشتم تا چکیده شد.)
پنیر را توی ظرف ریخته و انواع ادویه را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا نرم شود.
من از نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، ترخون و فلفل قرمز استفاده کردم.
اگر پنیر را یک روز داخل ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید خوشمزه تر خواهد شد.
مدت نگهداری این پنیر تقریبا ۱۰ روز در یخچال.
نوش جان
 
خیاط باشی   


2 comments: