Monday 9 May 2011

چلو مرغ کاری

 من دیگه فقط شبها غذا درست میکنم، آخه همونطور قبلا هم گفته بودم سرم این روزها شلوغه و مجبورم تا دیر وقت کار کنم 
امشب هم از اون شبها بود که تازه ساعت ۱۲ شب دست به کار شدم واسه غذا درست کردن.
مرغ توی یخچال داشتم و چند تا هم سیب روی میز، فکر کردم برنج کاری رو خیلی وقت بود درست نکرده بودم 

مواد لازم 
سیب 1 عدد 
برنج ۴ پیمونه 
پودر کاری ۱ قاشق غذا خوری
پیاز ۱ عدد 
نمک و فلفل به اندازه کافی
مرغ ۳ تیکه (من از ران مرغ استفاده کردم)

مرغها رو بعد از شستن نمک و فلفل بزنید و داخل ظرف گذاشته و توی فر با درجه ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱ ساعت قرار بدین تا خوب بپزه

حالا میریم سراغ برنج

پیاز رو خورد کرده و کمی سرخ میکنیم

سیب ها رو هم خورد کرده به پیاز اضافه کرده و کمی سرخ میکنیم

حالا ادویه کاری رو به پیاز و سیب اضافه کرده و کمی سرخ میکنیم 
اگه ادویه کاری با کره کمی سرخ بشه بو و مزه بهتری میده 

حالا برنج رو که از قبل شستیم به پیاز و شب و کاری اضافه کرده و سرخ میکنیم

حالا ۱ لیتر آب به برنج اضافه کرده و نمک و فلفل میزنیم و میگذاریم تا قل بزنه 
هر چند دقیقه یک بار برنج رو هم بزنید تا ته نگیره

وقتی آب برنج خشک شد اون رو دم میکنیم
بعد از حدود ۲۰ دقیقه برنج آماده هست


توی این مدت مرغ ها هم حاضر شدن
این هم نتیجه کار

نوش جان 
خیاط باشی 

4 comments:

  1. vay kheili alie.saat 12 shab kheili hemat mikhad ke betonid hamchin ghazei dorost konid.

    ReplyDelete
  2. vaghti adam gorosneh bashe hamechiz momkeneh ;)

    ReplyDelete
  3. bah bah, in kheili aaliye, jedan 12 shab ino dorost kardin? key khordin? key khabidin? vaghean aaliye, khaste nabashid

    ReplyDelete
  4. hehehe.. are vaghean saat 12 shab vbod va ta saat yek o nim tool keshid :) vali chekar konam, majboram, in rozha man har roz ezafe kari mikonam, ta saat 11-12 shab kar mikonam. be har haal mamnonam az lotfe shomaha khanomhaye gol.

    ReplyDelete