Thursday 8 December 2011

(پن بیف) یکی از کلاسیک ترین غذاهای سوئد

پن بیف یک غذای بسیار ساده و خوشمزه و در عین حال خیلی راحته  که توی سوئد همه دوست دارن.
 من اول نصف لیوان شیر رو توی یک ظرف ریختم و یک فنجان پودر نون خشک به اون اضافه کردم 
و گذاشتم به مدت ۱۰ دقیقه بمونه تا نون خشک ور بیاد 
بعد نمک و فلفل به اون اضافه کردم 
حالا یک پیاز درشت رو رنده کردم و به همراه یک تخم مرغ به مواد شیر اضافه کردم 
و نیم کیلو گوشت چرخ کرده رو به اون اضافه کردم 
و حسابی هم زدم که خودش رو بگیره 
و حالا گوشت رو به حالت همبرگر در آوردم و...
توی تابه هر دو روی انها رو به مدت ۲ دقیقه سرخ کردم و ......

اون ها رو توی ظرف مخصوص فر چیدم و به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۷۵ درجه پختم
توی این مدت سوس پیاز رو درست کردم 
به این صورت که.....
پیاز رو حلقه کرده 
اون ها رو توی تابه سرخ کردم 
و یک قاشق شکر به پیاز ها اضافه کردم 
حالا یک لیوان آب روی پیاز ها ریختم و یک حبه قرص اسانس گوشت به اون اضافه کردم 
به همراه یک قاشق غذاخوری ارد و گذاشتم کمی قل بزنه
سوس آماده شد 
فکر میکنم بیف ها هم پخته 
توی این مدت سیب زمینی ها هم آب پز شد 
دستور پخت سیب زمینی رو تنبلی کردم بنویسم ;-)
غذا آمادس بفرمایید شام 
  نوش جان 
خیاط باشی 

No comments:

Post a Comment