Thursday 8 December 2011

بیف استروگانف

گفته میشود روزی آشپزی روسی از اینکه همیشه غذا برای کارفرمای خود درست کند و مجبور باشد گوشت ها رو بعد از پختن خورد کند که ایشان بتوانند نوش جان کنند خسته شد و تصمیم گرفت غذایی درست کند که کارفرما که نامش هم آقای الکساندر استروگانف بوده راحت بتواند بخورد 
حالا تا چه حد این داستان صحت داره بماند :)) 

من امشب هوس کردم و تصمیم گرفتم این غذا رو که خیلی وقت بود درست نکرده بودم
بپزم
 نا گفته نماند که اکثر وقتها به این غذا قارچ هم اضافه میکنن ولی از اونجایی که من قارچ دم دستم نبود استفاده نکردم.
امیدوارم به بزرگواری خودتون بنده حقیر رو ببخشید 
حالا بریم سراغ اصل مطلب 
اول نیم کیلو گوشت بیف رو به صورت خلال بریدم 


و همچنین یک عدد پیاز درشت رو خلال کردم 


پیاز ها رو توی قابلمه سرخ کردم  و گوشتها رو به ون اضافه کرده 


و کاملا تفت دادم 
حالا ۲ قاشق رب گوجه و یک قاشق خردل به گوشت اضافه کردم 


نمک و فلفل زدم 
و یک لیوان خامه به گوشتها اضافه کردم 


و گذاشتم با حرارت ملایم به مدت ۲۰ دقیقه بپزه 

به همین راحتی بود 
توی این مدت برج هم که پخته شد 
فکر کنم یکی با من لج بوده و نفرینم کرده که ته دیگم بسوزه :(

 
باشه ما هم امشب ته دیگ نمیخوریم 
غذا آمادس بفرمایید 
 نوش جان 
خیاط باشی 

No comments:

Post a Comment