Wednesday 14 December 2011

فیله مرغ و سوس ترخون

باید قبل از هر چیز از همه معزرت بخوام که این قدر دست و پا چلفتی شدم 
باور کنید ۱۰ تا عکس از این غذا گرفته بودم و با یک کلیک اشتباهی همه عکسها پاک شدن :( 
حالا هم چون این عکس رو قبلا گذشته بودم توی فیس بوک که تونستم اینجا کپی کنم

اما طرز تهیه رو به هر حال مینویسم 
امیدوارم شما به بزرگی خودتون ببخشید
اول سیب زمینی رو گذاشتم آب پز بشه  
 بعد سینه یا فیله مرغ رو توی تابه کمی تفت دادم، نمک و فلفل زدم و گذاشتم توی فر تا به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۷۵ درجه بپزه
توی این مدت که مرغ میپزه یک سوس سفید یا (بشامل) درست کردم 
(به این ترتیب که کمی کره توی تابه داغ کردم، ۱ قاشق غذا خوری ارد بهش اضافه کردم و مرتب هم زدم که نسوزه، نصف لیوان خامه به اون اضافه کردم و یک قرص اسانس گوشت بهش اضافه کردم) این از سوس سفید 
من توی سوس یک قاشق ترخون خشک ریختم که با مرغ واقعا عالی میشه ترخون رو هم زمان با خامه رو ریختم و گذاشتم با حرارت کم به مدت چند دقیقه کم کم غل بزنه 
حالا مرغ آماده شد 
سیب زمینی ها رو که آب پز شده کمی فل فل زدم و گذاشتم توی فر تا کمی کبابی بشه 
سبزی جات هم که من همیشه دارم که از قبل پختم و تقریبا با هر غذایی سرو میکنم. 
باز هم از این سهل انگاری که کردم و عکس ها رو پاک کردم معزرت میخام 


نوش جان 
خیاط باشی 

2 comments:

  1. کارتون حرف نداره ادم کیف میکنه

    بشقابتونو عوض کردید چقدر عکسها قشنگ شدن

    ReplyDelete
  2. ممنونم لطف داری عزیز

    ReplyDelete