Tuesday 7 February 2012

پنیر و بیکن بیف

هوس غذای گوشتی کرده بودم ( با اجازه اونهای که گوشت نمیخورن)
این هم یک نوع بیف که با گوشت چرخ کرده درست میشه 
 و اصلا هم سخت نیست
البته من از بیکن هم استفاده کردم ولی اگر شما دوست ندارین بیکن رو حذف کنین 
من ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده رو با یک پیاز رنده شده و یک تخم مرغ و نمک و فلفل مخلوط کردم و حسابی چنگ زدم 
بعد از گوشت مقداری برداشته و کف دست پهنش کردم و داخلش به اندازه یک قاشق پنیر رنده شده ریختم و
مثل توپ جمش کردم که پنیر کاملا داخلش قرار بگیره 
بعد ورقه های بیکن رو در بیف ها پیچیدم 
توجه داشته باشیم که سر بیکن رو به زیر بیف قرار بدیم که موقع سرخ کردن از هم باز نشه 
و بیفها رو توی روغن به مدت چند دقیقه (۲-۳ دقیقه) سرخ میکنیم 
حالا بیفها رو بر میگردونیم و طرف دیگه ون ها رو هم ۲-۳ دقیقه سرخ میکنیم 
  حالا بیفها رو توی ظرف فر چیده و.... 
... به مدت نیم ساعت با حرارت ۲۰۰ درجه میپزیم 
اگه مقداری از پنیرها از بیفها بیرون زد اصلآ جای نگرانی نیست :)
میبینید که آب انداخته؟ بسیار هم خوبه چون که با آبش هم سوس درست میکنیم
آب بیفها رو توی یک قابلمه کوچک بریزید، یک قاشق غذاخوری سوس سویا بهش اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بجوشه و با کمی آب و ارد که باهم قاطی کردین به  سوس اضافه کنید تا کمی سفت بشه
و با سیب زمینی آب پز نوش جان کنید 

 نوش جان 
خیاط باشی 

2 comments:

  1. چقدر هوس انگیزه استاد...دلم خواست البته بدون بیکن!

    ReplyDelete