Monday 14 March 2011

گراتن ماهی

امشب کلی به خودم حال دادم. از کار که امدم دیدم گرسنمه. با خودم گفتم یه چیزه ساده درست کنم. خرما رو با پنیر درست کردم که عکسش رو هم تا حالا لابد دیدین
ولی بعد از خوردن خرماها دیدم هنوز دلم قیلی بیلی میره 
راستش چند روزی که هوس ماهی کردم دیدم توی فریزر ماهی که دارم. پس بهتره یه چیزه باحال ازش در بیارم
این شد که گراتن از کار در اومد، راستش تا حالا اینقدر خوش به حالم نشده بود و هیچوقت اینقدر خودمو تحویل نگرفته بودم :-)
حالا بریم سراغ طرز تهیه

اول ۵ تا سیب زمینی رو توی آب با نمک میپزیم


 حالا سیب زمینی ها رو با کره و کمی شیر خوب له میکنیم و فلفل سفید یادتون نره.


  بعد که خوب قاطی شد انها رو به این صورت روی سینی فر چیده و توی فر به مدت ۱۵ دقیقه میپزیم تا رنگ خوبی بگیره 

حالا میریم سراغ ماهی.

ماهی رو توی ظرفی که توی فر دوام داشته باشه گذاشته و نمک و فلفل زده و کمی کره روش میریزیم و داخل فر به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد میپزیم 

توی این فاصله سوس ماهی رو درست میکنیم

کمی کره توی یک ظرف ریخته و نصفه پیاز رو خورد کرده با کره کمی سرخ میکنیم 

 یک قاشق ارد به اون اضافه کرده و کمی بیشتر سرخ میکنیم

حالا یه لیوان شیر به اون اضافه کرده و هممیزنیم که ته نگیره و نمک، فلفل رو اضافه میکنیم تا کمی قل بخوره و کمی سفت بشه



حالا ماهی رو از توی فر در آورده و سوس رو روش میریزیم و کمی پنیر پیتزا روی اون ریخته
  سیب زمینیها رو دورش میچینیم و دوباره توی فر به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۲۰۰ درجه میپزیم تا رنگ بگیره

اگه میگو دارید با کمال میل به اون دکور بدید

نوش جان 
خیاط باشی 


2 comments: