Tuesday 22 March 2011

چلو مرغ با سوس کاری

آخه بگو نونت نبود آبت نبود چرا این وقت شب باید وایسی غذا درست کنی.
عجب شانسی آوردم پیش بند داشتم ها.
خلاصه دسته گلی که به آب دادم واقعا خنده دار بود. وقتی اتفاق افتاد اینقدر از خودم خندم گرفته بود که گفتم اگه یک دوربین مخفی گذشته بودن میشود یه سریال ازش درست کرد و هر هفته توی کانال سراسری نشون داد. 
راستش رو بخاین شانس آوردم. حالا بریم سر اصل مطلب: 

 برنج رو همه میتونن درست کنند در نتیجه پر چونگی نمیکنم که چطور باید برنج بپزیزن :-)    
مرغ رو هم همینطور،
 من اینجا فقط از سینه مرغ استفاده کردم 
مواد لازم برای سوس کاری:

پیاز یک عدد 
سیب یک عدد (سیب به سوس کاری مزه بسیار عالی میده.) 
شیر نیم لیتر
ادویه کاری  (curry)  یک و نیم قاشق غذا خوری 
کره برای سرخ کردن 
نمک  به مقدار کافی
فلفل احتیاج نیست چون کاری کامی تند مزه میشه
 پیاز رو خورد کرده و کمی سرخ میکنیم

سیب را پوست کنده و خورد کرده به پیاز اضافه کرده و سرخ میکنیم

ادویه کاری را به اون اضافه میکنیم و کمی سرخ میکنیم، کاری اگر با پیاز و سیب سرخ بشه عطر و طعم بهتری میده 
 حالا شیر رو به اون اضافه کرده و نمک میزنیم( من از آب مرغ که از قبل پخته بودم بجای نمک استفاده کردم ) با حرارت ملایم میگذاریم تا چند دقیقه بجوشه 
بعد از حدود ۱۰ دقیقه مواد رو توی مخلوط کن میریزیم 
تو رو خدا نخندین ؛-) اینجا بود که دسته گل به آب دادم 
آخه بگو مرد حسابی عقلت کجاست؟ آدم که مخلوط کن رو تا حلقش پور نمیکنه  :-)
راستش روم نشود از همه جا عکس بگیرم. اینجوری بگم که تمام آشپز خونه سوسی شده بود و من بیچاره یک ساعت تموم نظافت میکردم 
حالا بگذریم، بعد از اینکه سوس رو مخلوط کردین اون رو دوباره توی قابلمه ریخته و بگذارید چند دقیقه دیگه با حرارت کم قول بزنه.
سوس آماده شد 
حالا با چلو مرغ نوشه جون کنید 
 ولی مواظب باشید که مثل من دست و پا چلفتی کار دست خودتون ندین 
این سوس رو با ماهی یا با سوسیس هم میشه خورد ولی اگر با ماهی میخورید نصف سیب کافیه توش بریزید  

نوش جان 
خیاط باشی 

5 comments:

  1. man nakhandidam
    delam sookht : (

    ReplyDelete
  2. هاها، نه خانم گٔل همچین خطرناک هم نبود. فقط کارم زیاد شد. :-) ممنونم از شما. ولی‌ باور کن سٔس بسیار خوشمزای شد

    ReplyDelete
  3. چه خوب شد این تجربه را با ما در میان گذاشتین منم نمیدونستم اگه مخلوط کن را پر کنم این بلا ممکنه سرم بیاد. مرسی.

    ReplyDelete
  4. الی جان من مطمئنم که شما هیچوقت اینکار رو نمیکنی‌.. راستش من همیشه اینجور چیزها رو با میکسر دستی‌ میکس می‌کنم ولی‌ چون میکسر دستی‌ من خراب شده بود و هنوز میکسر دیگه‌ای تهیه نکرده بودم این بالا سرم اومد، ولی‌ همونطور که گفتم زیاد هم خطرناک نبود :-)

    ReplyDelete
  5. Cizi nashode ke engadr bozorgesh mikonid avle neveshtedon fekr kardam Che etefagiiii oftade koli narahat shodam vali bad ke did koli khandidam to ashpazi chin kasyfkarya mishe bazam az shoma khobeshe

    ReplyDelete