Wednesday 16 March 2011

خیاطی

امیدوارم منو ببخشید ولی میخوام امشب یک مقداری از خودم حرف بزنم. و از کار اصلی من. 
من همونطور که شاید متوجه شده باشد خیاط هستم. 
بیشتر با زنانه کار میکنم. 
الان فصل کار منه، خانوم های که امسال دیپلم میگیرن میان پیشم و من واسشون لباس های شب میدوزم. البته لباس عروس هم میدوزم. 
این هم یک نمونه از کارهای من که امشب باهاش کار میکردم.

اول خانوم با یک عکس یا نقاشی که خودش از یک مدل لباس کشیده میاد پیش من و ما باهم کنار میاییم که ایشون چه مدل لباسی میخاد
من اندازه های خانوم رو میگیرم و 



وقتی مدل لباس مشخص شد من شروع میکنم.
اول باید الگو در بیارم 
 بعد الگو رو روی پارچه گذاشته و 
پارچه رو میبرم 
وقتی پارچه بریده شد 
 حالا شروع به دوختن میکنم 
و به پرو میرسونم 
حالا این لباس به پرو رسیده و منتظر مشتری هستم
البته همینطور که می بینید این لباس با اون عکس از زمین تا آسمون فرق داره 
ولی هنوز این پرو لباسه و بقیه داستان رو وقتی بیشتر پیشرف حتما ادامه میدم. :-)


مرحله دوم: حالا این خانوم که این لباس رو سفارش داده اینجا بود امروز و لباسش رو پرو کرد. بعد از مقداری سوزن زدن اینجا و اونجا حالا میریم برای ادامه کار. هم من و هم این خانوم از کارمون تا حالا راضی هستیم
خیاط باشی 

6 comments:

  1. man taze be blog shoma ashena shodam,albate karaton ro dar face book dide bodam movafagh bashid.

    ReplyDelete
  2. ممنونم از لطفتون. شما هم همینطور

    ReplyDelete
  3. سلام:) خیلی کارتون جالبه خیلی خوب توضیح دادین:)
    موفق باشین:)

    ReplyDelete
  4. wooooow che khoshgel manam khayati dost daram ama andaze sare sozan ham saram nemishe azash :(

    ReplyDelete
  5. سلاممممم

    من امروز کلی ذوق زده هستم چون وبلاگ شما و شکمو جان یعنی اشپزخانه کوچک من رو پیدا کردم و خیلییییی دوست دارم من رو هم بین دوستانتون و خواننده ی همیشگی وبلاگتون پذیرا باشید ...

    راستش یه اعترافی می خوام بکنم من عاشق اشپزییم از دوازده ساگی تا حالا که بیست و پنج سالمه


    اما یه شلوار هم نمی تونم تو بذارم .. نخندین دیگهههههه .. خب مگه چیهههه :دی

    اما تصمیم گرفتم بعد از عید برم کلاس خیاطی .. راستی خودمم مهندس کامپیوترم

    وایییی چقدهههه حرف زدماااا ...

    بازم خیلییییییی خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم یه حس قشنگی دارم بهتون ، یه عموی مهربون دارم همون حس رو نسبت به شما هم دارم چون عکستون شبیهشه ...

    ReplyDelete
  6. شادی عزیز، ممنونم از شما خانم گٔل. لیلا ی عزیز شما از هر انگشتت یه هنر میریزه حالا خیاطی رو میتونی‌ بذاری واسه کسی‌ دیگه :-) مهشید عزیز، از شما هم ممنون که ما رو قابل دونستی. در ضمن نوروز همه شاد باشه.

    ReplyDelete