Wednesday 5 October 2011

شنیزل مرغ

بالاخره اساس کشی من تموم شد حالا بگذریم که هنوز همه وسائل چیده نشدن ولی نباید زیاد عجله کنم :-)
امشب تصمیم گرفتیم با پسرم شینزل مرغ درست کنیم خیلی هم خوشمزه شد و بسیار هم راحته.

اول سیب زمینی رو گذاشتیم بپزه که بتونیم سرخش کنیم 
حالا بریم سراغ طرز تهیه تا بعد سیب زمینیها پیداشون بشه.
مواد لازم: ببخشید که یادم رفت عکس بگیرم :-(
سینه مرغ ۲ عدد  
پودر نان خشک ۲۰۰ گرم 
تخم مرغ ۳ عدد 
نمک و فلفل به مقدار دلخواه 
طرز تهیه:
سینه مرغ رو از وسط نصف کردم 
که اندازش دوبرابر بشه 
حالا با دست اون رو میکوبیم 

دقت کنید که زیاد نباید کوبیده بشه که گوشتمرغ خیلی حساسه و به راحتی له میشه 
 پودر نان خشک رو با مقداره کمی نمک و فلفل مخلوط میکنیم و سینه کمی کوبیده شده مرغ رو توی مواد یک بار پهن میکنیم و.....
  تخم مرغ ها رو هم زده و گوشت ها رو توی تخم مرغ فرو کرده و ......
دوباره توی نان خشک پهن میکنیم 
که نان خشک کاملا روی گوش رو بپوشونه 
حالا کمی کره و روغن مایع رو توی ماهیتابه ریخته و میگذاریم روغن داغ بشه 
و مرغ ها رو به مدت ۵ دقیقه میپزیم و بعد برمیگردونییم و ۵ دقیقه دیگه میپزیم 
(توجه کنید که باید مرغ ها با حرارت ملایم شرخ بشه وگرنه روش میسوزه و توش نمیپزه)
 دیدن زیاد ساخت نبود؟ ؛-)
من سیب زمینی ها رو اول آب پز کردم و بعد اون ها رو توی کره سرخ کردم 
پسرم امشب هوس موزارلا کرده بود و ما هم عوض سالاد موزارلا و گوجه داشتیم
که البته با روغن زیتون و سرکه و نمک و فلفل و ریحان صرف شد  

این هم نتیجه کار شنیزل ها 
 نوش جان 
خیاط باشی 

1 comment:

  1. به به خسته نباشید از اسباب کشی،کار خیلی سختی هست اما نتیجش خیلی خوب و دلنشینه،مرسی از شما برای دستور این غذا من هیچوقت سیب زمینی اینطوری آماده نمیکردم باید امتحان کنم .

    ReplyDelete