Friday 21 October 2011

یتیم چه

امشب رفتم سر یخچال دیدم یه دونه بادمجون دارم، نمیدونم چرا یاد مادرم افتادم، روحش شاد.

آخه مادر من خارج از شهر زندگی میکرد و رو بروی خونشون یک مزرعه بود و اونجا هم بادمجون و هم گوجه کشت میکردن، هر موقع ما میرفتیم اونجا و اگه هوس بادمجون کرده بودیم میپرید توی مزرعه و چند تا بادمجون و چند تا گوجه میاورد و جاتون خالی چه غذایی درست میکرد
یکی از غذاهاش این بود که میگفت یتیم چه. غذای بسیار ساده و خیلی هم سریع آماده میشه.  
من هم امشب سعی کردم ادای ایشون رو در بیارم، میدونم که من به گرد پای ایشون هم نمیرسم ولی همچین بدک هم نشد
این هم نتیجه کار 
اول یک پیاز رو خورد کردم و توی روغن سرخ کردم 
بعد بادمجون رو پست کنده و خوردش کردم 
و به همراه گوجه ریختم توی قابلمه و با پیازها سرخ کردم 
حالا نمک و فلفل و کمی زردچوبه زدم 
و گذاشتم با حرارت ملایم حدودا ۱۵ دقیقه بپزه. 
این هم از شام امشب خیلی سریع و خوشمزه.
آخه عجله داشتم، میخام یه سری برم بیرون 

می بینین چه قدر خوشمزه بوده؟ ;-)
  امیدوارم درست کنید و لذتش رو ببرین 
نوش جان
خیاط باشی  

2 comments:

  1. خدا بیامورزه مادرتون رو روحش شاد

    مرسی عالی بود

    ReplyDelete
  2. ممنونم عزيز. دل شما هم شاد

    ReplyDelete