Tuesday 5 April 2011

یک غذای من در آوردی

این هم یک غذای من در آوردی  که تقریبا سریع آماده میشه و بسیار خوشمزه و مفیده. 
از کار اومدم و تقریبا دیر بود، هم گرسنه بودم و هم به فردا فکر میکردم که چی بخورم. 
تو یخچال هویج و گوجه داشتم :-) توی کمد گندم کوبیده داشتم و توی فریزر سینه مرغ.
این هم نتیجه کار ؛-)
مواد لازم رو که گفتم ولی حالا واسه اطمینان خاطر باز هم مینویسم: 

  گندم خورد شده 
سینه مرغ
هویج
سوس تاکو یا سالسا 
مقدارش رو خودتون تصمیم میگیرد که چه مقدار درست کنید. :-)
اول گندم رو بشوید

بعد به مقدار گندم، آب و کمی نمک رو توی قابلمه روی اجاق بجوشونید، وقتی آب به جوش خوردن افتاد گندم رو توی قابلمه ریخته و درش رو بگذارد و با حرارت ملایم به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.
 حالا مرغ ها رو کمی ادویه و یا فقط نمک و فلفل زده و بگذارید با  ۲۰۰ درجه سانتیگراد  توی فر تا زمانی که گندم میپزه مرغها هم بپزه، البته یادتون نره که هویج  ها رو که پوست کنده و شوستین به مرغ ها اضافه کنید که همه با هم بپزه. 
 این غذا از این سخت تر نبود. 
سوس گوجه و یا تاکو/سالسا هم که احتیاجی به پختن نداره و آماده هست برای استفاده 

 نوش جان 
خیاط باشی 

4 comments:

  1. mamnon kahnom gol.. are vaghean khoshmaze ham shod

    ReplyDelete
  2. ارد ١٨٠ گرم
    كره ٧٥ گرم
    اب ٢ دسى ليتر

    سلام اگه میشه این اندازه هارو که برای شیرینی خامه گفته اید با قاشق یا پیمانه بگید.

    ReplyDelete
  3. سلام ت. :-) متاسفانه من اندازه پیمانه رو نمیدونم. من با دسی‌ لیتر اندازه میگیرم ولی‌ اینجا به گرم نوشتم که واسه بقیه راحت تر باشه

    ReplyDelete