Sunday 10 April 2011

یک نوع مرغ

امروز روز آخر نمایشگاه بود، بعد از اینکه وسائل ها رو جمع کردم و رفتم انها رو جاسازی کردم توی بوتیک،  با خودم گفتم توی این هوای عالی آفتابی حیف که یه سری به خونه جدید که البته هنوز اساس کشی نکردم نزنم. وقتی رسیدم یک مقداری پیاده روی کردم تا به محیط بیشتر آشنا بشم. همینطور که قدم میزدم چشمم افتاد به یک بوته ریواس که هنوز رنگ درست حسابی نگرفته بود. راستش هوس کردم شدید. جای شما خالی یکی دوتا از شاخه ها شو چیندم و یکی شو همونجا زدم تو رگ و حالشو بردم، هاهاها دهنتون آب افتاد نه؟ :-) یکی دیگشو آوردم خونه که باهاش یه چیزی درست کنم. 
خلاصه سرتون رو درد نیارم یک غذای باحالی و چرب و نرمی شد و کلی باهاش حال کردم.
ریواس رو شستم و خورد کردم، یک بسته bacon توی یخچال داشتم اون رو هم خورد کردم ( میدونین چرا یک کلمه اینگیلیسی نوشتم؟ :-) آخه اگه من اون کلمه رو به فارسی بنویسم زیاد جالب نیست .هاهاهاها خودتون فکر کنید دیگه ؛-)
حالا بگذریم 
مرغ ها رو هم شستم و ریواس ها رو با Bacon روی مرغ ها ریختم نمک خیلی کمی زدم و روغن زیتون روش ریختم و توی فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت پختم هر ۱۰ دقیقه یک بار مرغها رو از توی فر درآورده و برگردوندم و محتویات رو روی مرغها ریختم که حسابی به خردش بره.

توی این مدت کمی هم بلغور پختم اون هم به این صورت که هر چقدر بلغور داریم یک و نیم برابر بهش آب اضافه کنید و کمی نمک و بگذارید بعد از اینکه به جوش خوردن افتاد با حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه بپزه تا آبش کاملا خشک بشه. 
خلاصه این هم نتیجه کار. جای همگی خالی 

نوش جان
خیاط باشی 

3 comments:

  1. به به، من تا حالا ریواس نخوردم، bacon هم نمی دونم چیه
    اما به نظر خوشمزه میاد..........ممنون

    ReplyDelete
  2. منم ریواس نخوردم اما میخوام امسال که اومد بخرم خوش آب و رنگ شده دلمان خواست آقای خیاط باشی

    ReplyDelete
  3. الى جان اين ريواسى كه من استفاده كردم هنوز كاملا نرسيده بود
    ولى مزه خاصى به مرغ داد و بسيار خوشمزه شد. اميدوارم
    درست كنى و لذتشو ببرى :-)

    ReplyDelete