Monday 18 April 2011

لوبیا پلو

این هم از کار امشب من.
از کار که اومدم (ساعت ۱۱،۳۰ شب) :-) هوس کردم یک لوبیا پلوی چرب و نرم درست کنم جای همگی خالی.
اول ۴ پیمونه برنج رو پختم و آبکش کردم 
همزمان یک پیاز رو خورد کردم و توی روغن کمی سرخ کردم بعد نیم کیلو گوشت چرخ کرده رو به پیاز اضافه کردم و سرخ کردم حالا لوبیا (فریزری) رو به گوشت اضافه کردم و تفت دادم 
حالا نصف لیوان آب به گوشت اضافه کردم و نمک و فلفل زدم و گذاشتم به مدت ۱۵ دقیقه بپزه
حالا خوراک لوبیا رو از روی اجاق برداشتم و به اون دارچین اضافه کردم و مواد رو با برنج مخلوط کردم 
سیب زمینی ها رو  که از قبل پوست کنده بودم کف قابلمه چیدم و برنج رو توی قابلمه ریخته و گذاشتم دم بکشه 
بعد از نیم ساعت غذا آماده شد. 
ببخشید که دیگه عکس از تمام مراحل نگرفتم 
فکر میکنم همه این غذا رو قبلا پخته باشند و حتما بهتر از من هم در آوردن 
این از  ته دیگش 
 به به عجب ته دیگی شد 
این هم از لوبیا پلوی آخر شبی 
 نوش جان 
خیاط باشی 

7 comments:

  1. ba arze Salam wa doorod bar shuma!Dast Maryizad tamam ghazahaton ro didam wa hamh the best hastan!dast mariyzad!well-done!waghan OSTAD honarmandi hastin wa in hamh Ebdae wa khalaghiyat tahsin barangizeh! Faght in yeki ghaza lobia polo ager eshkali nadashth bashe dafehi baed sose gooje farangi ro ba piyaz dagh sorkh konid khili khoshrnag mishe babakhshid maezart mikham ager pishnad dadam chon shuma Ostad hastin wa man sare soazni honar shuma ro nadaram :-( kash dashtam :)
    mofagh piroz bashin ye rozi hamhi in gahzahi khoshmazhi ke ba hosleh yade ma dadin ro emthan khaham kard!merciiiiiiiiiii az muhbat u lutf shuma!

    ReplyDelete
  2. bebakhshid manzoram ROBE GOOJEh bud na sos gooje :) bebekhashidddddddd :) baz ham yek donia mamanon az in hamh lutf wa hosle wa Honar!well-done!

    ReplyDelete
  3. سلام دوست گرامی. ممنونم از این همه محبت. شما بنده کوچک رو شرمنده می‌کنید. حتما دفعه دیگه که لوبیا پلو درست کردم از رب گوجه هم استفاده می‌کنم، مطمئنم خوشمزه می‌شه. خوشحالم که از دستورات این بنده حقیر راضی‌ هستی‌. شما هم پیروز باشی‌

    ReplyDelete
  4. ممنون از شما فریده جان

    ReplyDelete
  5. وایییییی عالی بود .. چند وقت بود نیومده بودم سر بزنم به وبلاگهای مورد علاقه ام عاشقققققق اون کوفته قلقلی گیاهیاتون شدم .. رفت تو لیستممم

    ReplyDelete
  6. نوش جونتون خانم گل. اميدوارم درست كنيد و لذتش رو ببريد

    ReplyDelete