Monday 25 April 2011

یک نوع بستنی فرانسوی

 یادمه وقتی تازه امده بودم سوئد یک روز رفتیم رستوران و بعد از غذا یک نوع دسر اومد سر میز که هنوز مزش زیر دندونمه. 
این دسر یک نوع بستنی فرانسویه و به اسم پرفه معروفه که به معنی عالی هست.
این بستنی رو میشه با مزهای مختلف درست کرد. من اینجا با توت فرنگی درست کردم. 
طرز تهیه اون هم زیاد سخت نیست.
مواد لازم:
توت فرنگی ۳۰۰ گرم 
شکر ۸۰ گرم 
تخم مرغ ۲ عدد
خامه ۱ لیوان یا ۲ دسی لیتر  
اول توت فرنگی ها رو بشویید و بگذارید کاملا آبش بره
حالا اون ها رو با ۲ قاشق شکر مخلوط کنید و حسابی با میکسر خورد کنید تا به حالت دوغ در بیاد و کنار بگذارید . البته نه اینکه دوغ سفید ;-)
حالا زرده و سفیده تخم مرغ ها رو از هم جدا کنید و زرده ها رو با ۲ قاشق شکر حسابی مخلوط کنید
تا رنگش سفید بشه. و کنار بگذارید
حالا نوبت سفیده تخم مرغ ها هست. بقیه شکر رو به سفیده ها اضافه کنید.....
و حسابی با همزن برقی هم بزنید.......
تا کاملا سفت بشه به طوری که اگه ظرف تخم مرغ رو برگردونید سفیده ها نریزه 
حالا نوبت خامه هست که باید حسابی با همزن مخلوط بشه تا اون هم سفت بشه  مثل سفیده ها که اگه ظرف رو برگردونید خامه ها نریزه
حالا موقع مخلوط کردن مواد ها هست
اول توت فرنگی رو با زرده ها مخلوط میکنید 
توجه کنید که باید با احتیاط مواد رو با هم قاطی کنید.
بعد خامه رو با مواد توت فرنگی مخلوط میکنید  

حالا سفیدها رو با احتیاط با مواد مخلوط میکنید.
و مواد رو توی ظرفی که از قبل در نظر گرفتیم میریزیم
و رویش یک پلاستیک میکشیم و توی فریزر به مدت حداقل ۴ ساعت قرار میدیم. 
من اینجا شکلات هم به اون اضافه کردم ولی بهتره شما این کار رو نکنید چونکه زیادی مزها با هم قاطی میشه 
 نوش جان 
خیاط باشی 









4 comments:

  1. in kheili khoshmaze be nazar miaad, bah bah,

    ReplyDelete
  2. هانى خانم. همينطور هم هست. واقعا خوشمزه ميشه ولى من
    فكر ميكنم بدون شكلات (همونطور كه نوشتم) اميدوارم درست كنى و
    نوش جان كنى :-)

    ReplyDelete
  3. be kar haye shoma ke nemirese khanom gol :)

    ReplyDelete