Friday 8 April 2011

گوشت قلقلی گیاهی

 امشب هوس کردم یک غذای کاملا گیاهی بپزم. حقیقتش اینه که توی این آخر هفته من توی یک نمایشگاه نساجی و خیاطی شرکت میکنم و در کناراین نمایشگاه یک نمایشگاه دیگه هست که به مواد غذایی مربوط میشه. من این وسط ها اززیرکار در میرفتم و یک سری به اون نمایشگاه میزدم و این بود که از این همه غذاها که دیدم به هوس افتادم که امشب یک غذای گیاهی درست کنم. راستی ما مشهدی ها به گوشت قلقلی سر گنجشکی میگیم :-)
این هم نتیجه کار.
ولی همنیجا باید یک هشدار بدم که کاملا جدی هست و اون هم اینکه اگر شما حساسیت به غذاهای خوشمزه دارین از پختن این غذا جدا خودداری کنید.
شوخی نمیکنم این غذا بسیار خوشمزه میشه :-)
من این غذا رو با نودل یا رشته چینی درست کردم ولی با سیب زمینی بهتر میشه 
مواد لازم:
بادام (شیرین)۱۰۰ گرم 
پودر نان خشگ ۸۰ گرم 
پنیر پیتزا خورد شده ۸۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد 
پیاز نصف عدد
آب ۲ قاشق غذا خوری 
نمک و فلفل به مقدار کافی 

 بادامها و پنیر و پیاز رو توی مخلوط کن بریزید و باهم مخلوط کنید 

حالا حتما میگین مگه آدم مواد رو توی مخلوط کن بریزه کار دیگه ای هم میتونه بکنه
نمیدونم والا شاید بشه باهاش چای درست کرد :-)

بگذریم، وقتی بادامها کاملا خورد شد مواد رو توی ظرف دیگه ریخته و تخم مرغ ها و پودر نان خشک و دو قاشق آب رو به اون اضافه کرده نمک و فلفل میزنید و کاملا مخلوط میکنید 
  حالا بگذارید تا مواد به اندازه ۱۰ دقیقه استراحت کنه تا خوب به هم بچسبه 
توی یک قابلمه مقداری آب ریخته و نمک بزنید و بگذارید بجوشه  و 

  حالا از مواد توپهای بسیار کوچک درست کنید ...هر کدام یک قاشق چای خوری
تذکر: وقتی توپها رو توی آب میپزیم حجم انها بیشتر میشه
توپها رو توی آب که در  حال جوشیدن هست میندازید تا به مدت ۶-۷ دقیقه بپزه 
  حالا این سر گنجشگی ها رو از توی آب در آورده و میگذاریم تا آبش بره 
بعد انها رو توی کره به مدت ۳-۴ دقیقه سرخ میکنیم
تا رنگ بگیره 
من با ابی که سر گنجشکی ها رو توش پختم یک سوس درست کردم به این صورت که 
مقداری خامه توی اون آب ریختم و گذاشتم جوشید بعد کمی سویا و یک قاشق عسل به اون اضافه کردم و در آخر یک قاشق ارد رو با نصف لیوان آب مخلوط کردم و به سوس اضافه کردم تا کمی سفت تر بشه
 نوش جان
خیاط باشی 

4 comments:

  1. be nazar khoshmazeh miyad .merci az amoozesh hatoon.

    ReplyDelete
  2. ممنون از شما فريده عزيز. شما لطف دارى خانم گل

    ReplyDelete
  3. bah bah che khoshmazeee bayad bepazam

    ReplyDelete
  4. hatman in kar ro bokon shekamo... :) vaghean khoshmaze shod.. ;)

    ReplyDelete