Monday 7 November 2011

بیسکوییت نارگیل و بادوم

دوشنبه شب، حوصله سر رفته شدید. باید فکر چاره کرد. 
تراپی من غذا و شیرینی پوختنه. باید از موادی که موجود بود استفاده میکردم. 

موجودی امشب من:

پودر نارگیل ۶ قاشق غذا خوری
ارد ۶ قاشق غذا خوری
بادام ۲۰۰ گرم 
شکر ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
پودر وانیل ۱ قاشق چای خوری  
شکلات (در صورت تمایل) ۲۰۰ گرم 
طرز تهیه:
بادام رو توی آب جوش به مدت ۵ دقیقه قرار داده تا پوستش راحت ور بیاد 
بعد انها رو با ۱۰۰ گرم شکر مخلوط کرده و توی میکسر آسیاب میکنیم
 (البته من از بادام آسیاب شده استفاده کردم)

  
.....حالا همه مواد رو باهم مخلوط کرده و

داخل قیف مخصوص میریزیم 

و روی کاغذ شیرینی که روی سینی فر پهن کردیم میریزیم 

و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه با حرارت ۱۷۵ درجه میپزیم 

در صورت تمایل شکلات رو تکه تکه کرده و توی میکرو قرار داده و با بالاترین درجه به مدت ۵ دقیقه میگذاریم تا ذوب بشه 
(توجه: هر ۲۰ ثانیه یک بار شکلات رو در آورده و هم میزنیم تا شکلات کاملا حل بشه)
و به حالت مایع در بیاد 
 و هر طوری که مایل باشید دکور بدین . 


ته ظرف رو هم با کمال میل انگشت بزنید که از این بهتر نمیشه :-)

نوش جان
خیاط باشی 

3 comments:

  1. خیلی عالــــــــــیه حتمت در همین چند روز میپزمش

    ReplyDelete
  2. بسیار عالی ممنون

    فردا حتما می‌پزم و با اون از مهمانها پذیرائی می‌کنم ..ممنونم

    ReplyDelete