Monday 14 November 2011

استیک و بلغور

چند روزی بود که بد جور هوس گوشت کرده بودم مخصوصا گوشت گوسفند.
جاتون خالی رفتم فروشگاه و گوشت خوبی هم گیرم اومد. از برنج خوردن هم خسته شدم دیدم بلغور خونه دارم و دیدم که با گوسفند محشره.

 این غذا سخت نیست ولی پختن گوشت گوسفند وقت میبره 
حالا بریم سر اصل مطلب.
مواد لازم:

گوشت فرد اعلای گوسفند ۴۰۰ گرم (ببین چه گوشتی) 
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۲ حبه 
بلغور عالی ۳۰۰ گرم
آب (من از آب گوشت استفاده کردم) ۱ لیتر 
نمک، فلفل، زردچوبه و هر ادویه دیگه که خواستید به مقدار لازم
طرز تهیه:
 گوشت رو شسته و با دستمال خشک میکنیم و توی کمی روغن سرخ میکنیم 
وقتی که گوشت رنگ گرفت پیاز و سیر رو خورد کرده و به گوشت اضافه میکنیم بعلاوه ادویه ها و نیم لیتر آب اضافه کرده و در قابلمه را گذاشته و با حرارت ملایم به مدت ۲ ساعت میپزیم 

حالا نوبت بلغوره.
آب رو میگذاریم جوش بیاد و کمی نمک میزنیم و 

 بلغور رو توی آب ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم میپزیم 
اگه دوست داشته باشید میتونید بلغور رو بعد از اینکه آبش خشک شد دم کنید

من دم نکردم
 وقتی بلغور پخت کمی کره به اون اضافه میکنیم
غذای ما آماده شد
نوش جان 
خیاط باشی 

No comments:

Post a Comment