Thursday 17 November 2011

رولت مرغ و پوره سبب زمينى

نمیدونم اسم این غذا رو چی بزارم 
سینه مرغ که نازک بریدم و توشو پر کردم. به نظر من این رولت مرغ هست حالا شما هر اسمی خواستید روش بزارید :) 
مواد لازم:
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
Bacon بیکن  ۲۰۰ گرم 
جعفری تازه ۱۰۰ گرم خورد شده 
خردل ۲ قاشق غذا خوری 
خامه ۱ دسی لیتر 
سیب زمینی ۶ عدد 
کره ۱۰۰ گرم 
نمک و فلفل به مقدار کافی
طرز تهیه:
اول سیب زمینی ها رو میگذاریم توی آب با مقداری نمک بپزه. 

مرغ رو اگر یخ زده نیست باید توی فریزر بزاریم تا نیمه یخ بزنه تا بتونیم نازک ببریم 

وقتی تقریبا نیمه یخ زده شد اون رو نازک میبریم 
طوری که به ورقه های نازک تبدیل بشه 
پیاز و بیکن رو خورد کرده 
 و توی تابه سرخ  میکنیم  تا کمی نرم بشه 
 بعد از روی اجاق کنار میکشیم و خردل و جعفری رو به اون اضافه میکنیم و میگذاریم  کنار 
 حالا مرغ هارو که نازک بریدیم روی میز کار پهن میکنیم و 
 مقداری از مخلوط پیاز رو وسط اون ها ریخته و
اون ها رو لوله میکنیم 
و به سیخ های چوبی میکشیم (من اینجا ۲ تا رول رو باهم به سیخ کشیدم 
حالا مرغ ها رو توی تابه با کمی کره سرخ میکنیم
 بعد از چند دقیقه (۲-۳ دقیقه) اون هارو بر میگردونیم
و چند دقیقه دیگه سرخ میکنیم 
حالا ۲ لیوان آب توی تابه ریخته و نمک و فلفل میزنیم 
و زیرش رو کم کرده و با حرارت ملایم به مدت ۱۵ دقیقه میپزیم 
اگر سبزیجات داریم  میتونیم به اون اضافه کنیم و
 میگذاریم باهم بپزه 
توی این مدت سیب زمینی ها پخته 
آبش رو خالی کرده و 
 با کمی کره له میکنیم 
تا خوب مخلوط بشه 
من مقداری پنیر رنده کردم و با سیب زمینیها مخلوط کردم 
حالا مرغ ها پخته شده 
 انها رو از توی آبش در میاریم و کنار میگذاریم
حالا توی آب مرغها خامه رو اضافه میکنیم و میگذاریم چند دقیقه بجوشه 
  
حالا نصف لیوان آب رو با یک قاشق غذا خوری ارد مخلوط کرده و به آب مرغ اضافه میکنیمو میگذاریم یک قل بخوره  تا سوس ما کمی سفت بشه

غذا آماده شد 
توی بشقاب با سلیقه خودتون بکشید 

نوش جان 
خیاط باشی 

2 comments:

  1. خیلی عالی بود...حتما درست می کنم و خبرشو میدم..البته بدون بیکن....راستی بیکین چیه؟ گوشت خوک؟

    ReplyDelete
  2. سلام هانيه جان. اميدوارم درست كنى و لذت ببرى. بله عزيز شما با كمال ميل بيكن رو حذف كم و بجاش قارچ استفاده كن. خيلى هم عالى ميشه. خبرش رو حتما بده. نوش جان

    ReplyDelete